Jaanuarikuu klassijuhataja
Tallinna Laagna Gümnaasiumi jaanuari “Kuu klassijuhataja” tiitli pälvisid Marika Sarapuu ja Tiina Haavistu.
Marika Sarapuu klassi õpilased enda klassijuhatajast ja kolleegide kiitused.
“Tunnen õpetaja Sarapuud ainult mõne kuu, aga juba esimesest kohtumisest sain aru, et ta oskab kõigiga suhelda. Ta on rõõmsameelne ning alati abivalmis. Usun, et minu klassijuhataja peaks saama selle tiitli, sest just tema väärib seda. Temaga pole tunnid kunagi igavad ning ta oskab teha igavast klassijuhataja tunnist lõbusa ning mõnusa koosviibimise, kust on tihtipeale kahju isegi ära minna. Õpetaja Sarapuu on ideaalne näide parimast klassijuhatajast, sest ta organiseerib alati asju ning tahab meiega koos tegevusi teha. Samuti annab õpetaja Sarapuu võimalikult vara ning kiirelt asjadest teada. Pole kordagi olnud sellist hetke, kus mingi sündmus või üritus koolis tuleks ootamatult. Kõik on alati tehtud. Õpetaja Sarapuu poole saab pöörduda iga murega, sest just tema oli see, kes tuletas meelde, et isegi väike mure on mure. Õpetaja Sarapuu on esimesest päevast saati mulle väga meeldinud.”
“Tähelepanu väärib Marika erakordne pühendumus ja soov luua klassijuhatajana oma õpilastes ühtekuuluvustunnet, säilitades seejuures igaühe individuaalsuse. Esimene õpetaja, kes kuulab meid – õpilasi – ja saab meist aru. Temaga võib rääkida oma muredest või anda tagasisidet koolis toimuvast ja ta tõesti kuulab hoolega ning proovib teha omalt poolt nii palju kui tema saab.”
“Marika on õpetaja, kes ei pea paljuks asju meelde tuletada, mis võivad ununeda ning jagab korralikult infot. Kõik on alati arusaadav ning loogiline. Pool aastat juba möödas ning ei ühtegi probleemi. Super inimene!”
“Marika on väga lahke ja hästi rõõmsameelne, hoolas ning tegus! Marika edastab iga info õpilasteni, isegi kui koolipäev on läbi! Marika hoolitseb ning muretseb iga õpilase pärast! Ta on väga tore ning viskab nalja. Temaga on tunnid lõbusad ja ajaveetmised toredad. Marika tegi meie klassile inglise keele tunni, kus proovisime õpetajate ENDA küpsetatud traditsioonilisi inglismaa scone-sid ning musta teed. Väga imeline tund oli ning see andis hea tuju terveks edaspidiseks päevaks!”
“Marika väärib tunnustamist, sest ta vastab minu meelest kõigile “Kuu klassijuhataja” kriteeriumitele. Olen seda kogenud nii koolis kui ka kooliväliste ürituste puhul.”
Tiina Haavistu on väga kogenud õpetaja. Ta märkab ja tunneb väga hästi igat oma klassi last, teab igaühe tugevusi ja nõrkusi, ning oskab vastavalt sellele sättida õppe- ja kasvatustöö. Ta on range ja nõudlik, ent samas soe ja südamlik. Ta oskab igas lapses näha positiivset. Ka siis, kui tegemist on õpilasega, kes õppetöös väga hästi edasi ei jõua, ei jäta Tiina jonni ning teeb kõik endast oleneva, et õpilast tema arengus toetada.
Sellel sügisel hakkasid õpilased Tiina eestvedamisel lahendama ristsõnaajakirjast ristsõnu. See on kiiremate õpilaste jaoks hea võimalus kasutada tunnis ülejäävat aega mõistlikult ja eesmärgipäraselt.
Tiina klassi õpilased on väga abivalmid. Kui kellelgi on tunnis abi vaja, on iseenesestmõistetav, et klassikaaslane tuleb appi, aitab leida õige lehekülje, näitab, kuidas vajalikku sõna kirjutada või tõstab mahakukkunud pliiatsi üles. Kõik see toimub vaikselt, ilma kärata, tunni loomuliku osana, mis on Tiina teene.
Tiina peab väga oluliseks laste silmaringi arendamist. Õppimine ei ole tema jaoks ainult klassiruumis toimuv, käiakse ka õppekäikudel. Näiteks külastati hiljuti Kadrioru Kunstimuuseumi ja juba on Tiinal ka järgmisteks muuseumitundideks kokkulepped. Ta peab oluliseks traditsioonide tutvustamist (rahvakalendri tähtpäevad), ent arvestab ka õpilaste soovidega (Halloween). Oluliseks peab ta kehalist aktiivsust ja tegevusi õues. Ta on leidnud tasakaalu, kui palju õpilasi juhendada ja kui palju anda neile võimalust ise initsiatiivi haarata. Algklassilaste puhul pole see sugugi lihtne. Tema korraldatud koolimajas toimuvad klassiüritused on alati toredad ja maitsekalt läbi viidud. Tiina väärtustab nii korralduse kui tegevuse esteetilist külge, mis on väga oluline, sest koolil ja õpetajatel on laste maitsemeele kujundamisel suur roll.
Tiinal on hea koostöö vanematega. Ta reageerib kiirelt ning probleemide korral asub kohe lahendama. Koostöös aineõpetajatega lõimitakse õppeaineid omavahel, näiteks on ühendatud prantsuse keeles õpitav kunstiõpetusega. Tiina on tegus Rohelise kooli töörühma liige. Tiina on öelnud, et lapsed peavad ka koolis jääma lasteks, kes mängivad mänguasjadega ja lustivad.